Zhodnocení mých zkušeností s R 75 po 6 letech provozu
Po delší odmlce, způsobené především nedostatkem času (v dnešní době běžný jev a hlavně častá výmluva), jsem se rozhodl opět něco málo napsat o svých zkušenostech s mým Roverem 75.
Během těch pár let se nestalo celkem nic až tak neobvyklého. Teda, abych byl přesný, něco přece. Odešla spojka. Pořídil jsem novou od QH (Quinton Hazell) za 4500 + pošta. Výměnu mi dělal místní servis na "Vétřiesky" a traktory. Dopadlo to celkem dobře. Pak jsem ale zjistil, že blbne spojkový válec. Opět jsem ho dal na výměnu do stejné "dílny" a výsledek - 4 měsíce tam R 75 stál a chlapci pos*ali, na co šáhli. Holt Rover 75 není Š 120. Byl jsem nucený převézt auto do jiného, daleko lepšího a kompetentnějšího, servisu, kde mi válec a ložisko vyměnili za cca 1 týden (i se "sháněním" dílů) a to za velice dobrou cenu. Vzhledem k tomu, že byl čas na STK, nechal jsem si auto celé proklepnout a STK udělal naprosto v pohodě. Od té doby tento servis využívám i pro manželčino auto. Akorát mě "mrzí", že tam od té doby téměř vůbec nejezdím (není proč, max. před STK) a s majitelem tudíž tak často dobře nepokecáme. Tím v podstatě prozatím skončily mé problémy s R 75, které by nevznikly, nebýt mého špatného rozhodnutí svěřit R 75 do rukou onoho "traktor-servisu", kde pracuje soused.
Další údržba se smrskla na pravidelnou kontrolu náplní a dolévání kapaliny do ostřikovačů. Abych nezapomněl, ještě jsem si svépomocí vyčistil větrání a klimu pomocí pěny ve spreji.
Jinak, do budoucna plánuju asi nový lak, protože i když bude mít můj Rover 75 v dubnu už 11 let, přesto jsem s ním velice spokojený, motor šlape jako "švýcary" a myslím, že by mohl ještě pěknou řádku let sloužit. Vzhled je skutečně nadčasový, to už můžu po těch letech opravdu potvrdit, protože se za ním i dnes pořád ještě spousta lidí otočí. Při pravidelné údržbě a kontrole nebude problém, aby s ním můj, nyní 3-letý syn, jezdil v 18-ti balit holky na doskotéky... :-D
Nová spojka QH